مجاهدین فرهنگی

وبلاگ مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی

مجاهدین فرهنگی

وبلاگ مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی

مجاهدین فرهنگی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
این وبلاگ با مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی قصد آگاه سازی و تعجیل در فرج
منجی موعود(عج) دارد.قطعا نظرات،انتقادات و پیشنهادات شما راهگشای ماست.
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۴، ۱۹:۰۷ - █▄█ █ █▀█ ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ ) █▄█ █ █▀█
    خیلی زیبا بود


این مقاله درآمدی مناسب بر شخصیت و اقدامات مرلین منسون،یکی از معروفترین و ثروتمندترین و پرطرفدارترین شیطان پرستان حال حاضر جهان می باشد.خواندن آن خالی از لطف نیست.

1-بیوگرافی

" مرلین منسون " نام مستعار " برایان وارنر " متولد سال 1969 میلادی از یک خانواده فقیر و سطح پایین فرهنگی در منطقه کانتون اوهایو آمریکا می‌باشد . وی دوران کودکی سختی را پشت‌سر گذاشته و همواره با آرزوهای کوچک اما دست‌نیافتنی اقتصادی و مالی و آنچه در برهه زمانی موردنظر ، حداقل‌های یک زندگی را برای یک کودک و نوجوان در آمریکای افسار گسیخته لازم می‌ساخت بزرگ شد .
وارنر دوران کودکی پر از حسرت خود را به جوانی می‌رساند . در حالی که گروهی نیز اظهار کرده‌اند وی مدتی را در یک مدرسه مذهبی مسیحی تحصیل کرده‌است. برایان در سن 18سالگی ضمن نقل مکان به منطقه تامپابای در فلوریدا به شغل روزنامه‌نگاری روی می‌آورد .


منسون در کودکی
وارنر در طول این مدت مطالب مختلفی را با قلمی ضعیف و سطحی‌نگر در نقد اشعار موسیقی‌های مبتذل و سخیف " متال " و " راک " به رشته تحریر در می‌آورد. گروهی از هواداران وی به غلط او را منتقد متال معرفی می‌کنند . اما آنچه با اطمینان در‌خصوص این برهه زمانی شیطان‌مدرن می‌توان اظهارنظر کرد، این است که سال‌‌های جوانی برایان سال‌‌های آشنایی وی با فضای مسموم گروه‌های شیطان‌پرستی و اقمار آن نظیر گروه‌های متالیکا ، هی‌پی و... است .
بدیهی است از آن ساخت فاسد فرهنگی ، اگر انسان‌هایی به غیر از برایان وارنر شکل بگیرند ، محل تردید وجود خواهد داشت و این هشداری است جدی به آینده تمامی کشورهایی که در زمینه اقدام دیر‌هنگام مهندسی فرهنگی ، هنوز هیچ تحرکی را صورت نداده‌اند .
در هر حال وی پس از آشنایی با اسکات میچل گیتاریست فعال در برخی گروه‌های کوچک و نه چندان حرفه‌ای راک ، گروه متال خود را تشکیل می‌دهد .
وی در این سال‌‌ها نام مرلین منسون را با ترکیب نام دو نفر دیگر بر خود می‌گذارد .
نام مرلین را از بازیگر زن بنام هالیوودی " مرلین مانرو " که شهرت به فساد و بازی در فیلم‌های غیر‌اخلاقی داشت و از ظاهر زیبایی برخوردار بود و منسون را نیز از نام یک کشیش ناراضی فرقه‌گرایی مسیحی بر‌می‌گزیند .


عکس مرلین و منسون


 وی با همکاری عناصر دیگری همچون " گجت گین " نوازنده باس ، " مادونا واین " ، نوازنده کیبورد و " اسپوکی کیدز " چند مجموعه موسیقی را ضبط و روانه بازار می‌نماید .
پس از انجام اقدامات جسورانه گروه منسون در انتخاب رنگ‌بندی صحنه ‌، نوع اجرا ، گستاخی در استفاده از الفاظ رکیک و ترویج فحشا در آثار ایشان ، " ترنست رزنور " (یکی از فعالان گروه متال در آمریکا) در سال 1993 زمینه تبادل‌نظر گروه منسون که دچار تغییرات رادیکال‌تری نیز شده بود را با مدیر یک شرکت فعال در حوزه موسیقی آمریکا بنام " ‌تایتینگ ریکورد زلیپل " را فراهم می‌آورد .
عناصر تازه وارد گروه و مدیر شرکت یاد شده زمینه‌های گرایش بیشتر شیطان‌مدرن را به وحشی‌گری در صحنه‌های اجرا و انجام اعمال خارق‌العاده یک انسان سالم و دارای هویت انسانی را فراهم می‌آورند.منسون در این سال‌ها و به سرعت عصر توحش موسیقیایی‌اش را پشت سر گذاشت و به ستاره مبتذل ، اما پر‌مخاطب رسانه‌های آمریکایی بدل شد .
این اقدامات او را از جایگاه یک مطرب محلی در فلوریدای جنوبی خارج و از او چهره‌ای ملی در آمریکا ساخت .در طول این مدت نگرانی‌های برخی از اقشار اجتماعی از هنجارشکنی وحشت‌زای این فرد ،‌زمینه‌های مقاومت‌های داوطلبانه و لغو برخی از برنامه‌های عمومی منسون را فراهم آورد . او در این سال‌ها آلبوم‌های ضد مسیح (یا آنتی کریست)، هالیوود ، حیوانات مکانیکی
و ... را منتشر کرد . ناگفته نماند که حضور معنادار روزنامه‌های آمریکایی در چهره‌سازی این عنصر نامطلوب فرهنگی نیز بی‌تاثیر نبوده که در جای خود مورد بحث قرار خواهد گرفت.
او در سال 1997 به یکی از خبرسازترین چهره‌های جهان بدل شد . اما آنچه باید ذکر شود ، آن است که محصول این فعالیت‌ها شهرت و ثروت بسیار زیادی است که حداقل 5 نسل بعد از این خواننده متال را بیمه کرده‌است و بسیاری از آگاهان نامبرده را از سوپرمیلیونرها یا بهتر بگویم میلیاردرهای جهان می‌شناسند که به کمک تسلط بر احساسات جوانان دور‌مانده از معنویت و به مدد کارهای شنیع توانسته است ثروت کلانی را جذب حساب‌های بانکی‌اش نماید.
سبک خاصی را نیز در ارائه آثار موسیقیایی به منسون نمی‌توان نسبت داد ،‌اگرچه همانطور که اشاره شد پایه تم‌های آثار وی همان پایه‌های برگرفته شده از موسیقی متال است . اما اگر می‌خواهیم درک درستی از سبک موسیقی وی داشته‌باشیم تداعی قارچ‌های روییده بر ریشه درختان جنگلی و یا سایر انگل‌ها می‌تواند ترسیم‌گر منظور نگارنده از طرح موضوع باشد .
عامل سودجویی در تبیین خط‌مشی منسون نقش ویژه‌ای را عهده‌دار است و اما باید یادآور شد که از فعالیت وی سود سرشاری نصیب کمپانی‌های طرف قرارداد تبلیغاتی با او کرده‌است که در زمینه‌های مختلفی از جمله زیور‌آلات ، لباس و... فعالیت اقتصادی دارند .
مرلین منسون رهبر شیطان پرستی
2. عقاید
هیچ عقیده ثابتی را نمی‌توان به منسون نسبت داد ، ‌او مظهر لاقیدی و بی‌عقیدگی محض است و آنجا که پای عقیده به میان کشیده می‌شود آن عقیده به شیطان‌ و بزرگی این موجود رانده شده‌است . لکن از آنجا که انسان‌های بی‌عقیده و مکاتب بی‌عقیده باید در پی انجام اعمال خود به فلسفه‌بافی بپردازند تا مرموزتر و در نتیجه احساس‌ نیاز در جستجوی ایشان معمول داشته‌شود ، او نیز فلسفه‌بافی‌هایی را طرح می‌نماید . به عبارتی دیگر فلسفه‌‌بافی به کمک " مشتری‌داشتن " و ماندگاری مشتریان به کار
او آمده‌است . وارد شدن در تونلی یا سالنی که با تصاویر هر چند بی‌ربط تزیین شده‌است کمک می‌کند تا مخاطبانش مدت‌ بیشتری را در این تونل یا سالن باقی بمانند و در نتیجه گزارش می‌کنند که " ما فلان میزان مخاطب را داریم " .
منسون اولین دیدگاهش در صدور عقاید یا فلسفه‌بافی‌ها همین مورد است ، یعنی نگاه داشتن بیشتر مشتریان در صف انتظار دریافت تولیدات فکری جدید .
در مرحله بعد القای مفاسد فکری و عقیدتی در دستور کار وی قرار دارد که در صدر آن همان بی‌عقیدگی است .
بی‌عقیدگی که در پلورالیسم یا نسبت‌گرایی نیز رخ می‌نماید امروزه شاخصه زیربنای بسیاری از مکاتب فکری است ، بد نیست در اینجا متذکر شویم که منسون مصداق نسبیت‌گرایی در حوزه اخلاق است .
در هر حال این شیطان‌مدرن به نظر گروهی یک متال و ‌به نظر گروهی دیگر یک
پانکیسم است .
عمق سطحی‌نگری منسون را می‌توان در القابی که مردم به او نسبت داده اند جستجو کرد ،‌ مانند " ‌دیوانه پلید ، شیطان‌بزرگ ، ابله‌رذل ، انسان سگ‌صفت ، خبرساز ، پول‌دوست شهوت‌پرست ،، کشف‌نشده ، فرزند شیطان‌ و مظهر شیطان‌ . "
اما برخی عقاید محوری این شیطان‌ دست‌آموز آمریکا به قرار ذیل است :
1. هر کس او را نمی‌فهمد خودش دچار مشکل فکری است و کودن است .
2. هر کس برداشت بدی از آثار وی دارد ،‌ خودش دچار رذایل اخلاقی است و براساس زاویه دیدش به کارهای او نگاه می‌کند .
3. تکثر در قرائت‌ها و برداشت‌ها (پلورالیسم)
4. اقتدار و قدرت وسیع شیطان‌ از دیگر عقاید وی است .
5. منسون در جای دیگر می‌گوید من از خدای مردمی متنفرم که از آن مردم تنفر دارم .
6. ضدیت با مسیح نیز با توجه به گرایش کلی شیطان‌پرستان در عناد با دین مسیح در ساخت فکری بدون سازمان منسون جایگاه ویژه‌ای دارد


3. اشعار
نگاه به متن اشعار منسون که اغلب توسط وی سروده شده‌است نیز خالی از تاثیر در شناسایی محورهای القایی این ستاره بی‌فروغ فرهنگ فاسد آمریکایی نیست که در ادامه به برخی از آنان قید می‌شود .
تجلی تفکرات (پوچ‌گرایی) نیچه را می‌توان در اشعار منسون مشاهده کرد .


مرلین منسون
4. روش تبلیغ
خبر تکان‌دهنده‌ای از پاره‌کردن انجیل در اجرای کنسرت زنده منسون و پرتاب آن به سوی جمعیت در سراسر جهان منتشر شد .
منسون انجیل را پاره کرده و خطاب به جمعیت با صدای سنگین و خشکیده فریاد زد :
" این است خدای شما . "
باز خبر می‌رسد و به زودی در تمامی سایت‌های خبری پخش می‌شود که او در هنگام برگزاری یکی دیگر از کنسرت‌هایش مدفوع را بر روی صحنه اجرا بلعیده و سپس مست و لایعقل به نعره کشیدن‌های مداوم ادامه داده‌است .
این اخبار علی‌رغم زشتی خیره‌کننده‌اش ، به سرعت در جهان گسترش می‌یابد ، طبیعی است که در جامعه ویران آمریکایی انجام چنین اقداماتی صرفا تندروی‌های کودکانه یک جوان آمریکایی است که در حال حاضر هم که 37 سال سن دارد در وجودش مانده‌است .
اخبار یاد شده به خاطر برخورداری از پارامترهای خبری نظیر شگفت‌انگیز بودن ، درگیری و ... به سرعت انتشار می‌یابد و از تولید‌کننده یا بهتر بگویم منبع شکل‌گیری چهره‌سازی می‌نماید .
این اقدامات در کنار تیمی که مدام برای صاحبشان خبرسازی می‌کنند ، مانند انتشار خبر مضروب ساختن محافظ وی که به سرعت انتشار یافت ، کمک می‌کند تا این چهره بی‌فروغ همواره در صدر خبرسازترین چهره‌های ضد‌فرهنگی جهان قرار داشته‌باشد .
ناگفته نماند که ترویج نمادها ، ساخت کلیپ‌ها ، توزیع تصاویر متعدد در چهره‌های گوناگون از منسون نیز به نوبه خود نقش حائز اهمیت در تبلیغ عقاید و آثار وی دارد .
مجموعا باید اظهار داشت که تبلیغات عمدتا در این برنامه‌ریزی‌های گروه منسون قرار دارد و همه اقدامات با اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت تبلیغاتی تبیین می‌شود .


5. هواداران
یکی دیگر از روش‌هایی که به گسترش محدودة مخاطبان منسون کمک شایان توجهی کرده‌است ،‌علاقه وافر وی و گروهش به ساختن گروه‌های هوادارانست . منسون در بسیاری از کشورها توانسته‌است گروه‌های مختلفی از جوانان را تحت‌تاثیر فضای عمومی رایج در آمریکا مبنی بر داشتن حلقه‌‌های هوادار برای خوانندگان مطرح نظیر مایکل جکسون و ... را ایجاد نماید .
تغذیه این گروه‌ها با ترتیب دادن دکورهای ویژه ـ ‌ساخت کلیپ‌های پرهزینه و فوق فنی و ... و به مدد انجام امورات خلاف اخلاق امکان‌پذیر می‌شود . ارائه آثار متناوب و بدون وقفه‌های طولانی از دیگر عواملی است که کمک می‌کند این خواننده متال با راک آمیخته ، همواره گروه‌های کوچک و بزرگ از هواداران را به خود اختصاص دهد .
در بخش‌های بعدی به تفصیل در‌خصوص جریان‌‌های هواداری از منسون در ایران و چیستی رویکرد ایشان اشاره خواهیم کرد .
همچنین نکته دیگری که در جذب هواداران بیشتر به این فرد کمک زیادی می‌کند نمادها و علائمی است که پس از مدتی به فرهنگ رایج در بین طرفدارانش بدل می‌شود . به طور کلی بسیاری از ویژگی‌های اسطوره شدن برای انسان تهی از معنویت ، در منسون شکل گرفت و با نظری عمیق‌تر بر جای‌جای این نوشتار ، ویژگی‌های موردنظر قابل لمس خواهند بود .


 مرلین منسون
6. ظواهر
تمام افرادی که با شیطان‌مدرن برخورد داشته‌اند ، چنانچه مورد سوال قرار بگیرند ، ‌اولین موردی را که از منسون نقل خواهند کرد نوع آرایش سر و صورت و نحوه لباس پوشیدن ، راه‌رفتن و حتی وسایل نقلیه مورد استفاده او خواهد بود .استفاده از آرایش‌‌های خاص و بسیار تند تهوع‌آور از جمله ویژگی‌های ظاهری این ستاره ‌آمریکایی است . اگرچه این شیطان‌ ساخته‌شده توسط نظام سلطه و استحاله فرهنگی آمریکا فلسفه‌بافی‌هایی را نیز در خصوص ظاهر نامتعارفش ارائه کرده است ،‌ مانند اینکه می خواهد " با انجام چنین چهره‌آرایی‌ها باطن انسان‌ها را به تصویر بکشد " و ... اما آنچه حقیقی به نظر می‌رسد وجود بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی است که درون وی به وجود آمده و این‌گونه راه به جهان خارج گشوده‌است .البته این ظواهر همواره با پس‌زمینه‌های تیره و وهم‌انگیز در حالی که ارزش‌های انسانی و اخلاقی در آنها به مسلخ برده می‌شوند ، ‌به معرض نمایش گذاشته شده‌اند .


7. مطبوعات چهره‌ساز
تحقیقات درباره این چهره موسیقی متال نشان می‌دهد نشریات مطرح آمریکا نقش بسزایی را در شهرت یافتن وی ایفا کرده‌اند .
شاخص‌ترین این اقدامات را می‌توان در اقدام نشریه رولینیگ در درج یک مصاحبه مفصل و در واقع تبلیغاتی به نفع منسون یاد کرد .
نشریه آمریکایی یاد شده ، توانست ضمن خبر‌سازی یکی از بالاترین امتیازات و بهره‌برداری در فروش بیوگرافی منسون را نصیب خود سازد .
جالب توجه است این اقدام زمانی صورت می‌پذیرد که خشم مردم متوجه اقدامات هنجار‌شکنانه فرد مورد بحث و کمک‌های مالی دولت آمریکا در قبال او صورت گیرد .رولینیگ این مصاحبه تریبونی را در اختیار وی قرار می‌دهد تا به راحتی به تبلیغ و رواج
دروغ‌های قابل توجه درباره خودش بپردازد .


8. کلیپ‌ها
کلیپ‌های منتشر شده توسط مرلین منسون که متاسفانه با کیفیت‌های بسیار بالا اکنون در کشور عزیزمان نیز به راحتی قابل دسترسی است ، حاوی موارد انحرافی و ضد‌اخلاقی فراوانی است . این مجموعه‌ها از آن نظر قابل‌تامل است که دقیقا به ترویج آموزه‌های صهیونیستی و عبرانی نسبت به مقوله شیطان‌ و حواشی مربوط به آن می‌پردازد. در این تصاویر شیطان‌ موجودی قدرتمند و دارای گسترة بسیار وسیعی است ، شیطان در این تصویر‌سازی‌ها موجودی قدرتمند و حاکم مطلق بر تاریکی‌ها فرض می‌شود . دائما در این تصاویر بر لزوم اتکای انسان‌ها به شیطان‌ به گونه‌های مستقیم و غیر‌مستقیم تاکید می‌شود . این تاکیدات تا جایی پیش می‌رود که بینندگان پس از مدتی احساس می‌کنند بجز تکیه بر شیطان‌ راه فراری ندارند و چاره‌ای جز این نیست که مغلوب او شوند .
در عین حال سازندگان کلیپ‌ها که به صورت حرفه‌ای محصول خود را تنظیم می‌نمایند ، می‌کوشند تا تصاویر سیاه‌نمایی شده‌ای را از انسان ، جهان و مناسبات جاری در آن ارائه نمایند . اینها نیز درست در راستای اهداف اساسی ترویج شیطان‌پرستی در جهان قرار دارد.
نکته همیشگی و تکراری در این کلیپ‌‌ها نیز رواج فحشا آن هم به شیوه‌های خشن و وحشیانه است و جالب آنکه دولت‌های غربی که جلسات متعددی را در راستای جلوگیری از خشونت علی‌الخصوص خشونت علیه زنان برگزار می‌نمایند ، امروزه صادر‌کننده تصاویری هستند که در آنها به بدترین شکل ممکن به انسان‌های مذکر و مونث تجاوز می‌‌شود .


9. منسون و نمادها
همانطور که در مطلب اول شیطان‌پرستی نیز اشاره شد ساخت و استفاده از نمادهای مختلف از جمله اقدامات محوری گروه های شیطان‌پرستی به شمار می‌آید ، ‌در این میان نیز مرلین منسون خود دست به ساخت نمادهای ویژه‌ای زده‌است .
این نمادها که شامل انواع مختلفی نیز می‌باشد ، با چند هدف عمده طراحی شده‌اند :
1) کسب منافع از طریق فروش محصولات که نماد بر آنها درج شده‌است.
2) رواج دادن و استفاده شعاری از نمادها در ترویج شیطان‌گرایی به شکل منسون
3) شناسایی افراد توسط این علائم و برقراری روابط خاص تشکیلاتی با آنان
4) جلب توجه بیشتر و دریافت انعکاس بیرونی
1. چشم چپ منسون اولین نمادی است که از آن به عنوان (look Marilyn manson) یاد می‌شود . این چشم با لنزی پر‌رنگ روشن از چشم دیگر وی متمایز شده‌است .
اغلب تصاویر از منسون به گونه‌ای تهیه می‌شود که این چشم به صورت واضح نمایان باشد .
در این خصوص نیز اشاره به مقاله اول شیطان‌پرستی و تاکید بر " رمانس‌گرایی " به عنوان پایه‌های شکل‌گیری شیطان‌پرستی در درک واقعیات مربوط به سنخ‌شناسی چنین اقداماتی می‌تواند موثر واقع شود .
این فرد همچنین برخی از نمادهای جدیدی را در شیطان‌پرستی ابداع کرده و برخی دیگر را نیز دستخوش تغییر و تحولاتی نموده است که در ادامه به شرح و توضیح آنها خواهیم پرداخت .
2. نمادی تلفیقی از 3 نماد مسیحی در شیطان‌پرستی است که شامل صلیب وارونه ‌، چرخ خورشید ( صلیب شکسته) و پنتاگرام است .


نمادی تلفیقی از 3 نماد مسیحی در شیطان‌پرستی است که شامل صلیب وارونه ‌، چرخ خورشید ( صلیب شکسته) و پنتاگرام است .
این نمادها علاوه بر استهزا مسیحیت ، تحقیر دینداران مسیحی و باورهای صحیح و غلطشان را در بردارد.
3. نماد mm یا دوران طلای مزخرف نیز نامگذاری شده‌است (Grotesque mm,The Golden Ayeof) :
هواداران منسون او را به اختصار mm می‌خوانند ، ضمن اینکه در طراحی این نماد و به آرم یوف یا همان کمپانی سینمای یونیورسال و گشتاپو سازمان اطلاعاتی هیتلر اشاره‌شده است . القا‌کننده این معانی نیز در کنار هم می‌باشد . این نماد که به نحوی
صلیب شکسته را به تصویر می‌کشد ، نقش دو عقاب را نیز به نمایش گذاشته است . (عقاب نیز نماد کشور آمریکا است)
گفتنی است در حال حاضر شیطان‌پرستی مبلغ نژاد‌پرستی خاص نازیسم نیز هست که این اقدام با دو هدف عمده صورت می‌پذیرد .
1. غرب و جریانات صهیونیستی می‌کوشند تا نشان‌دهند کسانی که یهودیان را مورد آزار قرار دارند (البته صرفا بنابر ادعای واهی هلوکاست) از تبار شیاطین هستند .
2. همچنین پوششی نیز برای جدایی تبلیغات مدنظر قرار دارد ، جدایی دروغین صهیونیسم از نازیسم که این امر خلاف واقعیت است .
4. نماد تشنج یا ستاره ضد مسیح
(superstar shock ,Anticrist) :


این نماد نیز مانند بسیاری از نمادهای رایج میان شیطان‌پرستان از نمادهای صهیونیستی و دقیقاً امتداد ستاره داوود و با حاشیه‌هایی از حروف یونانی مبنی بر کلمه نهنگ (که بنا بر برخی اعتقادات نه چندان صحیح عبرانی از اشکالی است که شیطان‌ به شکل آن ظاهر می‌شود.)
این نماد نیز مانند بسیاری از نمادهای رایج میان شیطان‌پرستان از نمادهای صهیونیستی و دقیقاً امتداد ستاره داوود و با حاشیه‌هایی از حروف یونانی مبنی بر کلمه نهنگ (که بنا بر برخی اعتقادات نه چندان صحیح عبرانی از اشکالی است که شیطان‌ به شکل آن ظاهر می‌شود.)
علاوه بر ستاره داوود که مبنای طراحی این ارم است ، تعادل و چرخش نیز از خصوصیات این نماد است که در مجامع شیطان‌ مدرن مورد تایید قرار می‌گیرند.
5. امگا و حیوانات مکانیکی
نام آلبوم پرفروش منسون است که شامل 15 ترک است این تعداد به شکل کلید‌هایی در سر این نماد که بی‌شباهت به بز نیست طراحی شده‌است.
امگانیز از حروف یونانی است که با توجه به الهام گرفتن تفکرات شیطان‌پرستی از فلسفه یونانی مورد استفاده قرار گرفته است .


6. عطارد و اکنون هالی‌وود


این نماد پس از آلبوم هالی‌وود با اندک تغییراتی مورد استفاده گروه منسون قرار گرفت .این نماد مبتذل بر روابط جنسی نامشروع میان زن و مرد و آثار اروتیک تولید شده نیز دلالت دارد
این نماد پس از آلبوم هالی‌وود با اندک تغییراتی مورد استفاده گروه منسون قرار گرفت .این نماد مبتذل بر روابط جنسی نامشروع میان زن و مرد و آثار اروتیک تولید شده نیز دلالت دارد
در حقیقت عطارد یا هالی‌‌وود نمادی است از کارهای به اصطلاح هنری که در خدمت رواج فحشا قرار می‌گیرند.


7. سر مرگ


این نماد ترکیبی از جمجمه انسان و گوش‌های موش است ، موش که توسط نازی‌ها به یهودیان نسبت داده‌می‌شود . ( البته در سراسر اروپا یهودیان از لقب موش‌های کثیف برخوردار بودند) این نماد نیز مانند برخی از موارد بررسی شده به جهت همسویی تبلیغاتی با صهیونیسم در برقراری پیوند سوری میان نازیسم و شیطانیسم طراحی شده‌است
این نماد ترکیبی از جمجمه انسان و گوش‌های موش است ، موش که توسط نازی‌ها به یهودیان نسبت داده‌می‌شود . ( البته در سراسر اروپا یهودیان از لقب موش‌های کثیف برخوردار بودند) این نماد نیز مانند برخی از موارد بررسی شده به جهت همسویی تبلیغاتی با صهیونیسم در برقراری پیوند سوری میان نازیسم و شیطانیسم طراحی شده‌است.


8. صلیب لوراین ، مرا بخور مرا بنوش
این نماد باستانی که توسط منسون مورد استفاده قرار می‌گیرد ویژة گروهی از چهره‌های افسانه‌ای به نام شوالیه‌های معبد بوده‌است .
این نماد کاربردهای جادوگری و مصرف برخی امور غیرمعمول مانند کیمیاگری و ... را نیز دارا می‌باشد . از صلیب لوراین به عنوان مرگ مجازی روح و اتحاد مقابل نیز تعبیراتی ارائه شده‌است .


10. گروه منسون
افراد متفاوتی تاکنون در گروه کاری مرلین منسون حضور پیدا کرده‌اند و بنابر دلایل مختلفی موفق به ادامه فعالیت در این گروه نشده‌اند.
البته منظور از گروه ، نوازندگانی می‌باشند که به اجرای زنده در کارهای او می‌پردازند و این افراد چنانچه کارایی خود را از دست دهند و یا آنچنانکه باید ارزش‌های اخلاقی این افراد را مورد توهین و لگدکوب نمودن قرار ندهند ،‌ فورا با نفر یا نفرات بعدی که در لیست انتظار برای شهرت قرار دارند جایگزین می‌شوند
به لحاظ ظاهری نیز این افراد عمدتا کم سن و سال و عمیقا تحت‌تاثیر رئیس گروه قرار دارند اما علی‌رغم همه تلاش‌هایشان توان رقابت با او را پیدا نمی‌کنند ، زیرا به محض ورود به شهرت فوراً اخراج خواهند شد. این گروه در بسیاری از خبرسازی‌ها دوشادوش منسون ، وی را یاری می‌کنند . در حقیقت افراد گروه منسون باید مانند قبیله شیطان کاملاً در اختیار او و تحت‌الشعاع چهره ، رفتار و برنامه‌های او قرار گیرند تا بتوانند ادامه همکاری دهند .


11. منسون و رواج زنا با محارم
حفظ حدود خانوادگی به عنوان محملی برای شکوفایی انسان کامل و تعالی روحی ، جسمی و معنوی تک‌تک اعضای آن ، عمدتا در صدر آموزه‌های نجات‌بخش الهی می‌باشد ،‌مهم نیست که از منظر مسیحیت آن را به نظاره بنشینیم بلکه از دیدگاه یک مسلمان‌ ، آنچه مهم است حفظ نهاد خانواده است .
اما نحله‌های مختلف فاسد فکری غرب در سالیان گذشته تلاش های ویژه‌ای را برای ناامن‌کردن حریم خانواده‌ها و یا به عبارتی دیگر خانگی کردن دزدان دین ، اعتقاد و وجدان انسان‌ها را پدید آوردند . منسون در صدر اولویت قرار دارد . سال‌ها پیش وقتی نخستین اخبار مبنی بر راه‌اندازی سایت‌های مروج روابط شنیع جنسی خانوادگی به راه افتاد ، ترس کشنده‌ای را در سطوح مختلف مطلعین دامن زد، اتفاقی که بحمدالله و بانفوذ کلان اندیشه اسلامی در سطوح مختلف جامعه ایرانی مطرود ماند . اگرچه گروهی نیز در این بین به اشکال مختلف جذب این آموزه‌های بسیار فاسد شدند اما مطالب فجیعی در ترویج روابط خلاف اخلاق فی‌‌ما‌بین " پدر و دختر ، پدر و
پسر ، مادر و فرزند ، ‌برادر ، خواهر و ... " در جمع وسیع سایت‌های هوادار مرلین منسون
مطرح است که باعث شگفتی جوانان به او شده‌است . امروزه نیز همین متون غیراخلاقی با
استفاده از بلوتوث مبادله می‌شود .
شیوه انتقال مفاهیم شیطانی که مرلین منسون به عنوان مروج گستاخ آن در سراسر جهان شهرت یافت ،‌ عمدتاً با تنظیم داستان‌های اروتیک و تصاویر ساختگی از نقاط مختلف دنیا دنبال می‌شد .


مرلین منسون


ورود منسون به ایران
بدیهی است یکی از نکات مهم در تحلیل چیستی ـ چگونگی و چرایی معضلات
فرهنگی ، بررسی نحوه ورود این جریانات به جوامع هدف می‌باشد که ما به شرح ذیل به ارائه یافته‌های خود پرداخته‌ایم .


1. تلویزیون‌های ماهواره‌ای
طی سالیان گذشته ورود پدیدة آسیب‌زای بهره‌برداری بدون قاعده و غیرمجاز از تجهیزات دریافت ماهواره‌ای ،‌اثرات غیرقابل جبرانی را در سطح خانواده‌های ایرانی به همراه داشته‌است . مدیران خانواده‌هایی که با هوشیاری و آگاهی به مضرات " ‌بمب‌های ساعتی " آگاهی یافتند بدون درنگ و حتی از دست دادن دقایقی این محموله‌های انفجاری را به بیرون از منازلشان پرتاب کردند ، تا دیگر اعضای عزیز خانواده‌هایشان قربانی این انفجارهای اخلاقی و اجتماعی نشوند . گروهی نیز با کم‌اطلاعی و بی‌توجهی همچنان بر استفاده از امواج مسموم اصرار ورزیده و به همین سبب است که ‌منسون و تبعات فکری و گروهی وی به عنوان یک معضل از طریق این شبکه‌ها به خاک ایران اسلامی راه یافتند .


2. اینترنت
حضور اینترنت در کشورهای مختلف جهان در بسیاری موارد توانست ،‌ امور دریافت فایل‌های متنی ، صوتی و تصویری را تسهیل نماید .
بدیهی است جریانات مخرب نظیر " شیطان‌گرایان " نیز از این فرصت استفاده کرده و عقاید خود را به این شبکه اطلاع‌رسانی بدون مرز وارد ساختند.
3. بازگشتگان از غرب
هم‌ردیف ورود بیماری‌های جسمی مهلک مانند ایدز و هپاتیت از برخی بازنشستگان غرب، بیماری‌های روحی و روانی عدیده‌ای نیز از جامعه مسموم غربی به سرزمین‌های اسلامی علی‌الخصوص ایران اسلامی راه یافت .
طبیعی است انسان‌هایی که در فضای پاک و نسبتا سالم داخل کشور رشد کرده‌اند نمی‌توانند به راحتی پذیرای این چنین ره‌آوردهایی باشند. لکن شیفتگی تاریخی رایج در تعامل با بازگشتگان از غرب باعث برقراری پیوند و سرایت هواداری و یا بهره‌برداری از آثار این میلیاردر هالیوودی در ایران شد .


4. تکثیر محصولات در کلوپ‌ها
اصناف ارائه‌کننده خدمات فروش و تکثیر محصولات رایانه‌‌ای و فیلم طی سال‌های گذشته عمدتا به صورت غیرقانونی مبادرت به توزیع لوح‌های فشرده با مضامینی مختلف پرداخته‌اند.
در این میان چنانچه یک محصول حاوی موارد غیراخلاقی و مخرب باشد نیز به سرعت در جامعه و با هزینه بسیار اندکی رواج پیدا می‌کند.
همین جا باید متذکر شد اقدام به جای نیروی انتظامی توانسته‌است اثرات مثبتی را در جلوگیری از انتشار این محصولات منحرف‌کننده به همراه داشته‌باشد ، ‌اما این مبارزه باید ادامه داشته باشد تا سلامت جامعه حفظ شود .
کلیپ‌ها و فایل‌های صوتی مرلین که از طرق مختلف ضبط و توزیع شده‌بود توسط
برخی از ویدئوکلوپ‌ها (که اغلب فاقد مجوز فعالیت نیز باشند) بدون آنکه مالکین آنها حداقل اطلاعی از محتوای آموزه‌هایی که انتشار می‌دهند داشته باشند ، به سرعت منتشر و در سطح هر منطقه صدها نسخه که 99% آنها نیز کپی بود در دسترس جوانان قرار گرفت و بدین‌ترتیب به شکل‌گیری جریان گروه‌های شیطان‌پرستی کمک کرد .


5. مطبوعات و سایت‌ها
برخی از مطبوعات کشور ،‌ علی‌الخصوص آن گروهی که با عنوان " مطبوعات زرد " شناخته می‌شوند با اهدافی به اصطلاح روشنگرانه اما در‌حقیقت تبلیغی به معرفی شخصیت فرد مورد مطالعه این پژوهش (مرلین منسون) پرداختند .
در کنار اقدامات نشریات زرد عملکرد سایت‌های خبری ـ فرهنگی نیز که ظرافت‌های لازم را در‌خصوص رویارویی با این الگوی فاسد مراعات نکردند قابل توجه می‌باشد .


6. گروه‌‌های متال
با توجه به اینکه سبک موسیقی منسون یکی از انواع موسیقی متال می‌باشد (‌مانند انواع و اقسام گرایش‌های شیطان‌پرستان) این فرد در سایه رواج گروه‌های متال در کشور شناسایی شد .
گروه‌هایی که با سهل‌انگاری برخی از مسئولان فرهنگی کشور به ابعاد کمی و کیفی فعالیت‌های خود افزودند.
طبیعی است که در میان جمعی که دارای سبک مشترک می باشند ، فرد الهام‌بخش ، آن فردی است که دارای شهرت بیشتر می‌باشد .
فعالیت این گروه‌های موسیقی در ایران از سویی باعث ورود و رواج هرچه بیشتر مرلین منسون و آثارش به ایران شد و از دیگر سو باعث شهرت بیشتر وی در جمع قشر جوان کشور گردید .


استمرار حضور
در بخش سوم این پژوهش به علل و عواملی که همچنان بر حضور این عنصر شیطان‌پرستی و آموزه‌هایش در ایران استمرار می‌بخشد ، خواهیم پرداخت .


1. همسو با جهان
اغلب کشورهای جهان و علی‌الخصوص آن بخش‌هایی که تحت سلطه فرهنگی غرب قرار گرفته‌اند از انواع زجرآور خلاء فرهنگی در عذابند.
نداشتن الگوی مناسب ، کمبود امید در آینده ،افزایش میل به پوچ‌گرایی و ... در سطح کشور‌های جهان‌ ، همگی دست به دست هم داده و حضور عناصری همچون منسون را توجیه می‌کند . عناصری که دست آورد عمده تحرک آنها رواج رذایل اخلاقی در بدترین صور ‌آنها می باشد .
منظر دیگری که قابل تامل است، تحت‌تاثیر قرار دادن تصنعی جهان از مفهوم یکجانبه‌گرایانه جهانی‌سازی است .
بدیهی است که اولین مرزهایی که در جهانی‌سازی عملا برداشته می‌شود و صد البته مورد هدف دنبال‌کنندگان نیز می‌باشد ، مسائل فرهنگی کشورها و حواشی آنان است .
براساس این قاعده مرزهای فرهنگی کشورها به سرعت و با حضور عناصر دون‌شأنی
مانند منسون درنوردیده می‌شود و اینان با جاذبه‌های حیوانی درصدد فائق آمدن بر فرهنگ‌های اصیل بومی و محلی هستند .


2. حرکت مطبوعات
مطبوعات از دیرباز تاکنون نقش‌های ویژه‌ای را در چهره‌سازی‌ها ایفا نموده‌اند و این روند و روال همچنان ادامه دارد .
موضوعی که در این قسمت باید به آن اشاره شود ، موضوع مهمی است که به نحوة پرداختن و نقد غیر‌اصولی یک چهرة مخرب می‌تواند به رشد هرچه بیشتر آن کمک نماید . همچنین گفتنی است که برخی از نشریات داخلی تحت‌تاثیر فضای بین‌المللی و با استفاده از متون ترجمه شده مورد علاقه هواداران منسون با او آشنا شده و از وی تصاویری ارائه شده‌است که ماحصل آن تبلیغ چهره شیطانی منسون است .
استفاده از عناوین " سلطان‌موسیقی " ، " نوآور " ، " ‌بدیع " و... در معرفی آثار و شخصیت این چهره‌ هالیوودی از مظاهر بیرونی این عملکرد ناصواب و تاثیر آن بر ماندگاری چهره مذکور در سطوح مختلف جامعه می‌باشد .


3. وبلاگ‌نویسان
وجود بیش از دو میلیون وبلا‌گ فارسی زبان شناسایی‌شده در کشور خود نمایانگر این نکته مهم است که این وبلاگ‌ها از هر دری سخن می‌گویند و بستر مناسب را در جامعه فراهم می‌آورند.
وبلاگ‌های مرتبط با موضوع در چند محور عمده ذیل به تحرک می‌پردازند :


1-3 ترویج اشعار منسون
2-3 چهره‌سازی و قهرمان‌پردازی‌ از این هنرپیشه ابتذال‌گرای غربی
3-3 انتشار داستان‌های محرک جنسی
4-3 انتشار تصاویر و کلیپ‌های خواننده مذکور در کیفیت‌ها و تعداد مختلف
5-3 عرضه و فروش محصولات تولید شده توسط گروه منسون با شیوه‌های مختلف
6-3 اعلام برنامه کنسرت‌های منسون به صورت منظم
7-3 ترویج فحشا و انواع آن
8-3 معرفی گروه‌های موسیقی راک و متال در سراسر ایران و جهان و اعلام برنامه و تبلیغ برای این دست گروه‌ها
9-3 رواج و تبلیغ انواع گروه‌های شیطان‌پرستی و شیطان‌گرایی
10-3 رواج نمادها و سمبل‌های منسون و سایر جریانات شیطان‌پرستی


4. شکل‌گیری هواداران
شکل‌گیری هواداران و به تعبیر بهتر گروه‌های کوچک و بدون سازمان هواداران مرلین منسون را می‌توان در فاصله زمانی 10سال پیش تاکنون در ایران جستجو کرد.
این گروه‌ها عموما در مهمانی‌های شبانه و چت‌روم‌های تازه وارد اینترنت سازماندهی و به صورت پراکنده و بسیار کم ‌اثر ساماندهی شدند .
بخش چهارم پژوهش حاضر به صورت کامل به بررسی جامعه‌شناسی هواداران اختصاص یافته‌است .
هوادارانی که اغلب با پوشیدن انواع خاص از البسه مورد استفاده منسون و انجام آرایش‌های نامتعارف به روی صورت و موهایشان مورد شناسایی سایرین قرار می‌گیرند .
همچنین عمده‌ترین شیوه دعوت ایشان به محافل از طریق روابط اینترنتی و پست‌الکترونیک انجام می‌پذیرد ، زیرا از نظر این گروه از افراد مطمئن‌ترین روش می‌باشد .
همچنین باید افزود رفتار گروهی این‌گونه از شیطان‌پرستان تازه‌وارد انعکاس دقیقی است
با " شیطان " الگو که توسط ایشان برای پیروی برگزیده می‌شود ، اما پس از مدت کوتاهی امکان تغییر رویه و اعمال تغییراتی در رفتار آنان وجود دارد .
شکل‌گیری هواداران


1. محافل شبانه
پدیده آسیب‌زای محافل خاص شبانه از آنها با عنوان " پارتی " استفاده می‌شود ، در فرآیندی نزولی اشکال انحراف شدیدتری را هر سال نسبت به سال‌های گذشته ، طی می‌نماید .
بدیهی است که این محافل نیاز به کالاهای قابل مصرف و جذاب دارند و از دیگر سو خرده‌فرهنگ‌ها و ضد فرهنگ‌هایی ر ا برای جمع مخاطبان و شرکت‌کنندگانشان تولید می‌نماید .
جذابیت‌های مجازی مرلین منسون (شامل ظاهر ،‌ اشعار ،‌ ریتم و تنوع موسیقی مورد استفاده و...) می‌تواند همچنان پدیده‌ای کارآمد در اختیار این محافل مسموم قرار بگیرد .
طبیعی است پس از طی مدتی این موسیقی متن به علاقمندی و نهایتاً تاثیرپذیری مخاطبانش بدل می‌شود .


2. گروه‌های متال
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ، اغلب افرادی که داخل کشور علاقة به فراگیری سبک متال دارند ،پس از مدتی به دلیل شهرت و حضور برخی از عناصرحرفه‌ای در گروه منسون ، علاقمند به آثار وی‌ می‌شوند.
حتی اگر این علاقمندی کاملا از زاویه‌ای حرفه‌ای شکل بگیرد ، در هر حال نوعی از هواداری را به همراه خواهد داشت .
این زاویه از هواداری بر آثار، تفکر و ظواهر فعالان گروه‌های موسیقی متال در ایران اثراتی را به همراه داشته است ، که کاملاً قابل مشاهده است .
گروه‌های متال بازار و حاشیه‌های غیر‌حرفه ای هستند که کمک شایان توجهی را به برجسته‌تر شدن نقش و اثر عناصر حرفه‌ای و مطرح مانند منسون می‌نمایند.


3. علاقمندان به راک
با توجه به اینکه سبک موسیقی و آثار منسون آمیخته‌ای از انواع متال و راک است، مانند بخش قبلی علاقمندان به موسیقی راک نیز طبیعتا جذب وی می‌شوند .
این ارتباط را می‌توان در آرا و نظریات افرادی مشاهده کرد که موسیقی راک را به عنوان سبک دلخواه انتخاب می‌نمایند.


4. انجمن‌های ...
کلوپ ی... درجه فضای رایگان است که افراد با عضویت و ورود در آن از امکانات رایگان برای گفتگو ،‌تبادل اطلاعات و دریافت فضای رایگان جهت وبلاگ‌نویسی بهره‌مند می‌شوند .
انواع و اقسام روابط ناهنجاری در بین گروه های مختلف جوانان که در این مجموعه عضویت دارند قابل بررسی است .
یکی از این ابتلائات موضوع "شیطان‌پرستی" است که طبق بررسی‌های به عمل آمده اولین محیطی است که پذیرای گروه‌های ایرانی از این دست بوده‌است .
تصاویر ، دست‌نوشته‌ها و لینک‌های موجود در صفحات شخصی شیطان‌گرایان در سایت ....بستر مناسبی را برای شیوع هواداری از شیطان‌پرستی و چهره‌های شاخص آن را فراهم آورده‌است .
اعضایی که در سایت مذکور هوادار منسون و شیطان‌پرستی هستند، اغلب به جای تصاویر شخصی از انواع عکس‌های فرد مذکور استفاده می‌نمایند و خود را با علائم و نمادهایی که در بخش اول به آنها پرداخته شد ،‌ معرفی می‌نمایند.
در کنار تصاویر این افراد از مذکر و مونث عموما با ظواهری زننده و نامناسب و بعضا مستهجن قابل مشاهده است .


از این محیط برای گفتگو ، اعلام قرار میهمانی‌های به شدت فاسد شبانه و انتشار عقاید جنون‌آمیز و شیطانی خوانندگان راک و متال بهره‌برداری می‌شود.


5. کلوپ‌ها در سایت .....
سایت گفتگوی .... پس از فیلترینگ سایت ..... در ایران تشکیل شده و با حضور چند نفر از دوستان قدیمی محیط های اینترنتی وبا همان فرهنگ حاکم بر .... تشکیل شد.
این سایت هم‌اکنون مدعی است که خدمات کلانی را در اختیار جمعیت گسترده‌ای از کاربران اینترنتی ایران قرار می‌دهد.
با ذکر این نکته که بررسی عملکرد این سایت درخور بررسی های بیشتری است به روند و روال شکل‌گیری و گسترش هواداران شیطان‌پرستی در این سایت می‌پردازیم.
طبق آمار موجود در بیش از 1000 عضو در کلوپ‌های فرعی شیطان‌پرستی و مرلین منسون این سایت به گفتگو‌، برقراری ارتباط حضوری، شرکت در برنامه‌های مختلف و جابه‌جایی فایل‌های صوتی و تصویری اشتغال دارند .
نکته بسیار حائز اهمیت ، وضعیت سنی کاربران می‌باشد. بررسی انجام شده بر روی یک گروه 16 نفری نشان می‌دهد که بزرگترین افراد ، متولد سال 1364 و کوچکترین آنها متولد 1369 می‌باشد.
70% اعضای این گروه مورد بررسی قرار گرفته نیز بعد از سال 1366 متولد شده‌اند و این هشداری جدی است برای مسئولین محترم فعال در حوزه فرهنگ: یعنی رسیدن سن تمایل به شیطان‌پرستی کمتر از 20 سال و این سن برای انحرافی به این بزرگی قطعاً نگران‌کننده است .
اما موضوعات مطرح شده در این انجمن‌ها نیز می‌تواند بیانگر وضعیت فکری این افراد باشد .

منبع:جنبش سایبری 313


نظرات  (۱)

خداآخرعاقبت هممونو ختم به خیرکنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً