مجاهدین فرهنگی

وبلاگ مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی

مجاهدین فرهنگی

وبلاگ مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی

مجاهدین فرهنگی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
این وبلاگ با مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی قصد آگاه سازی و تعجیل در فرج
منجی موعود(عج) دارد.قطعا نظرات،انتقادات و پیشنهادات شما راهگشای ماست.
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۴، ۱۹:۰۷ - █▄█ █ █▀█ ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ ) █▄█ █ █▀█
    خیلی زیبا بود

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه شعبان منسوب است به خاتم الانبیا(ص) و می فرمود:که شعبان ماه من است،هر که یک روز از آنرا روزه بدارد بهشت بر او واجب میشود و به نقل از امام صادق(ع) چون ماه شعبان داخل می شد امام سجاد(ع) اصحاب خود را جمع می کردند و می فرمودند:ای گروه اصحاب من،می دانید این چه ماهی است،این ماه شعبان است و حضرت رسول الله(ص)می فرمود:این ماه من است پس روزه بدارید در این ماه برای محبت پیغمبر خود و برای تقرب بسوی پروردگار خود.

اسماعیل بن عبدالخالق نقل کرده که نزد حضرت صادق(ع)بودم که فرمود بدان که اعمال این ماه بر دو قسم است:اعمال مشترکه و اعمال مختصه.اما اعمال مشترکه چند امر است:

1-هر روز هفتاد بار اَستَغفِرُاللهَ وَ اَسئَلُهُ التّوبه بگوید.

2-هر روز هفتاد بار اَستَغفِرَاللهَ الّذی لا الهَ الّا هوَ الرّحمن الرّحیمُ الحیُّ القَیّومُ وَ اَتوبُ اِلیه بگوید که در بعضی روایات اَلحیّ القیّوم قبل از الرّحمن الرّحیم است و عمل به هردو خوب است و از روایات چنین بر می آید که بهترین دعاها در این ماه استغفار است. و هرکه در یکی از روزهای این ماه استغفار کند هفتاد مرتبه،مثل آن است که در ماه های دیگر هفتادهزار مرتبه استغفار کند.

3-در این ماه گرچه نصف خرمایی صدقه دهد تا حق تعالی بدن او را بر آتش حرام گرداندو از حضرت صادق(ع) نقل شده که بهترین اعمال در این ماه استغفار و صدقه.

4-در تمام این ماه هزار بار لا اِلهَ الّا اللهَ و لا نَعبُدُ الّا ایّاهُ مُخلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَو کَرِهَ المُشرِکون را بگوید که ثواب زیادی دارد.

5-در هر پنجشنبه این ماه دو رکعت که در هر رکعت بعد از حمد صد مرتبه توحید و بعد از سلام صد بار صلوات بفرستد تا حقتعالی حاجتش را برآورده کند و هر پنجشنبه این ماه را روزه بدارد تا خداوند بیست حاجت از حوائج آخرت او را برآورده کند.

6-در هنگام زوال روز و در نیمه شب آن روز صلوات مرویه اما سجاد(ع) را بخواند که در مفاتیح الجنان در اعمال مشترکه ماه شعبان آمده است.

7-در این ماه صلوات زیاد بفرستید.

منبع:مفاتیح الجنان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً