مجاهدین فرهنگی

وبلاگ مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی

مجاهدین فرهنگی

وبلاگ مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی

مجاهدین فرهنگی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
این وبلاگ با مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی قصد آگاه سازی و تعجیل در فرج
منجی موعود(عج) دارد.قطعا نظرات،انتقادات و پیشنهادات شما راهگشای ماست.
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۴، ۱۹:۰۷ - █▄█ █ █▀█ ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ ) █▄█ █ █▀█
    خیلی زیبا بود
۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۵۸

فیسبوک...

در این مطلب به بررسی فیسبوک(البته با چاشنی خیلی کم نقد سوزنده!)می پردازیم.شبکه اجتماعی بسیار گسترده و عجیب...

نظر یادتان نرود.                                               فیسبوک                                                   


مارک زوکربرگ در 14 می 1984 (24 شهریور 1363) در نیویورک به دنیا آمد. هرچند وی در یک خانواده  یهودی بزرگ شده است، اما او خود را یک «ملحد» و فردی که به خدا هیچ‌گونه اعتقادی ندارد معرفی می‌کند. پدر وی شخصی به نام ادوارد است که به او در نوجوانی برنامه‌نویسی  را آموزش داد.
زوکربرگ در دانشگاه هاروارد در رشته علوم رایانه‌ای و روانشناسی مشغول به  تحصیل شد. گفته می‌شود که وی ابتدا در فوریه سال 2004 دست به ساخت فیس‌بوک در  خوابگاه دانشجویی خود زد. این شبکه ابتدا برای استفاده دانشجویان هاروارد به وجود  آمد تا آنها بتوانند اطلاعات آموزشی و دانشگاهی را بین خود به اشتراک بگذارند، اما سپس توسط هم‌اتاقی‌های وی با دیگر مؤسسات آموزشی آمریکا ارتباط داده شد و در  نهایت نیز در سطح شبکه جهانی اینترنت بکار گرفته شد. از این رو، زوکربرگ به عنوان  مؤسس وب‌گاه شبکه اجتماعی فیس‌بوک شناخته شده است.
وی در سال 2008 تبدیل به جوانترین میلیاردر جهان شد و در حال حاضر مدیر  عامل شرکت فیس‌بوک می‌باشد. بر اساس گزارش وب‌گاه فوریس دارایی‌های وی تا مارس 2011  به 13.5 میلیارد دلار رسیده است. مجله تایم نیز او را در سال 2010 به عنوان شخصیت  برتر سال برگزید.

همکاری فیس‌بوک با سازمان  سیا

با توجه به اظهار نظرات کارشناسان آمریکایی و نیز حتی مقامات سازمان  جاسوسی آمریکا سیا، بی‌شک زوکربرگ آلت دست سازمان‌های جاسوسی آمریکا قرار گرفته  است تا به کمک وی آنها بتوانند دست به ایجاد نرم‌افزاری برای جمع‌آوری اطلاعات کاملاً شخصی و خصوصی افراد بزنند. مؤسس ویکی‌لیکس جولین آسانژ  اخیراً در مصاحبه‌ای با راشاتودی، فیس‌بوک را «بزرگ‌ترین ماشین جاسوسی‌ای که تا کنون  اختراع شده است» نامید.
شبکه خبری «فکت زون» نیز به  نقل از گزارش وزارت امنیت میهن آمریکا بیان می‌دارد که فیس‌بوک تقریباً جایگزین تمامی  برنامه‌های جمع‌آوری اطلاعات سیا از زمان راه‌اندازی آن در سال 2004 شده است.
کریستوفر استارتینسکی معاون  رییس سیا در این مورد گفته است: «برای سیا این [فیس‌بوک] کاملاً رویایی بود که به حقیقت پیوست؛ چرا که در آن کاربران نگرش‌های مذهبی، سیاسی، شماره تماس، آدرس، اطلاعات  شخصی، صدها تصویر از خود، نام دوستان، و حتی جزئیات لحظه به لحظه اقدامات خود را  قرار می‌دهند.»
خود مارک زوکربرگ در مورد فیس‌بوک این چنین گفته است: «فیس‌بوک تنها و قدرتمندترین ابزار کنترل جمعیت است که تا کنون اختراع شده است».
به عقیده تحلیل‌گران آمریکایی، ابزار و امکانات موجود در فیس‌بوک و  فعالیت‌های این شبکه اجتماعی در سطح جهانی سبب می‌شود تا سیا در هزینه‌های خود بتواند  صرفه‌جویی کند. حتی تقویم و گاه‌نامه موجود در فیس‌بوک که کاربران با استفاده از آن  به ثبت کارهای آتی خود می‌پردازند به سیا کمک می‌کند تا بداند که افراد قصد دارند  در چه مکانی و در چه زمانی دست به انجام چه کارهایی بزنند.
همچنین از آنجا که میلیاردها عکس شخصی در این شبکه اجتماعی وجود دارد،  اخیراً در آوریل سال 2011 فیس‌بوک بدون اطلاع‌رسانی به کاربران خود، ویژگی جدیدی را  راه‌اندازی کرده است، یعنی فناوری و نرم‌افزار شناسایی و تشخیص چهره افراد.
بر اساس گزارش شبکه خبری «فکت زون»، با توجه به اهمیت ویژه این شبکه  اجتماعی برای سازمان‌های جاسوسی آمریکا، آنچه در حال حاضر باعث نگرانی سیا می‌شود این  است که مردم دارند کم کم علاقه خود را نسبت به فیس‌بوک از دست می‌دهند و به  شبکه‌های اجتماعی دیگری چون «وان‌بی» ساخت چین، روی می‌آورند.گفتنی است که تاکنون  بیش از نیم میلیارد نفر اطلاعات شخصی خود را به صورت رایگان در اختیار شرکت  فیس‌بوک قرار داده‌اند. 600 میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی را مردم کشورهای  اروپای غربی تشکیل می‌دهند.
برخی مفاد استفاده از فیس‌بوک
نکته جالب دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، مفاد و قوانین استفاده از این شبکه اجتماعی است که اکثر قریب به اتفاق کاربران به هنگام ایجاد حساب کاربری در  فیس‌بوک بدون هیچ‌گونه توجهی با جزئیات آن موافقت می‌کنند. اگر نگاهی به مفاد  استفاده از فیس‌بوک و اطلاعاتی که شما برای این شبکه ارسال می‌کنید بیندازید،‌ متوجه  می‌شوید که تمامی حرکات و اعمال شما در محیط مجازی یعنی اینترنت و یا حتی واقعی،  تحت کنترل و رصد می‌باشد.
ترجمه برخی از این مفاد در زیر آورده شده است:
ما همچنین انواع دیگری از اطلاعات را از شما دریافت می‌کنیم:
· هر بار که شما با فیس‌بوک تعامل برقرار می‌کنید اطلاعاتی را نیز درباره  شما دریافت می‌کنیم، اطلاعاتی مانند زمان بازدید شما از پروفایل شخص دیگر،  ارسال پیام به کسی، جستجوی برای یافتن دوست یا صفحه‌ای، کلیک بر روی آگهی‌ها، و یا  خرید اعتبارهای مالی فیس‌بوک.

 هنگام ارسال چیزهایی مثل عکس یا فیلم به فیس‌بوک، ما اطلاعات مازاد مربوطه را نیز دریافت می‌کنیم، همانند ساعت، تاریخ، و  مکانی که شما عکس یا فیلم مورد نظر را ارسال کرده‌اید.
· ما اطلاعاتی در مورد رایانه، تلفن همراه، یا دیگر وسایل ارتباطی با  فیس‌بوک را دریافت می‌کنیم. این اطلاعات می‌تواند شامل آدرس آی‌پی شما، محل، نوع  مرورگر مورد استفاده، یا صفحه‌های بازدیدشده توسط شما باشد. به عنوان مثال، ما  می‌توانیم محل جی‌پی‌اس شما را تعیین کرده و به شما بگوییم که آیا کسی از دوستان شما در  آن حوالی است یا خیر.· هرگاه شما به بازی، نرم‌افزار، یا وب‌گاهی که از پلتفرم  فیس‌بوک استفاده می‌کند و یا سایتی که دارای ویژگی فیس‌بوک است (مانند پلاگین  اجتماعی) مراجعه کنید، ما نیز اطلاعاتی در مورد آن دریافت می‌کنیم. این اطلاعات  می‌تواند شامل اطلاعاتی از این جمله باشد: تاریخ و زمان بازدید شما از آن سایت، آدرس آن سایت، یا
URL
ای که در آن قرار دارید، اطلاعات فنی در مورد آی‌پی آدرس، مرورگر، و سیستم عامل مورد استفاده شما، و در صورتی که در فیس‌بوک قرار  داشته باشید، اطلاعات کاربری شما.
· گاهی اوقات، ما از شرکای تجاری، مصرف‌کنندگان و دیگر اشخاص ثالث اطلاعاتی را کسب می‌کنیم که به ما (یا آنها) یاری می‌کند تا دست به ارسال آگهی‌ها، درک  فعالیت‌های آن‌لاین، و بهبود عملکرد فیس‌بوک بزنیم. به عنوان مثال، ممکن است  آگهی‌دهنده‌ای به ما بگوید که شما چه واکنشی را به آگهی موجود در فیس‌بوک یا سایت دیگر نشان  داده‌اید تا ما بتوانیم میزان تأثیرگذاری آن را اندازه‌گیری کرده و کیفیت آن را  بهبود بخشیم.
ما همچنین اطلاعاتی که شما قبلاً در مورد خود و دوستان‌تان ارائه کرده‌اید  را یکجا جمع‌آوری می‌کنیم. برای مثال، ممکن است ما این اطلاعات را کنار هم گذاریم  تا معلوم شود که ما باید کدام یک از دوستان‌تان را در
News Feed
  شما قرار دهیم، و یا اینکه به شما پیشنهاد کنیم که برای تصاویر ارسالی خود چه برچسبی را در نظر بگیرید. ما از طریق جی‌پی‌اس اطلاعات شهر کنونی شما و نیز دیگر اطلاعات مکانی‌تان را که از شما داریم جمع‌آوری می‌کنیم تا به عنوان مثال به شما و دوستان‌تان در مورد افراد یا رویدادهای پیرامون‌تان اطلاع‌رسانی کنیم، یا مطالبی را به شما ارائه دهیم  که ممکن است شما به آنها علاقه داشته باشید. همچنین به منظور ارائه آگهی‌های مناسب  شما، اطلاعات‌تان را جمع‌آوری می‌کنیم.
شکایت از فیس‌بوک
تاکنون شکایات مختلفی از این شبکه اجتماعی شده است. در یکی از این شکایات،  دولت پاکستان به نشانه اعتراض به اقدام یکی از کاربران آلمانی این شبکه در  برپایی کمپینی با نام «روز همگانی تصویر کشیدن از محمد» سایت این شبکه را در کشور  خود فیلتر کرد. در این کمپین توهین‌آمیز، مقدسات مسلمانان به سخره گرفته شد و  از کاربران فیس‌بوک خواسته شد تا هر یک از دید خود تصویری برای پیامبر اسلام  حضرت محمد (ص) رسم کنند و آن را به اشتراک بگذارند. شرکت‌کنندگان در این کمپین،  برای پیامبر اسلام تصاویر مختلفی، از اشیا گرفته تا انسان،‌ ترسیم کردند.  فیس‌بوک در پاسخ به این اعتراض، صفحه مربوط به این کمپین را تنها برای کشورها پاکستان و هند فیلتر کرد. در ادامه پس از گسترش اعتراضات مردم مسلمان به این صفحه  فیس‌بوک، این شرکت ظاهرا مجبور شد تا آن را حذف کند.
ایده‌پردازان اولیه فیس‌بوک
البته بر اساس گزارش برنامه «60 دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس آمریکا، نخستین کسانی که ایده تاسیس چنین شبکه‌ای را دادند دو برادر دوقلو به نام‌های تیلر و کامرون ویکلی‌ووس بودند. به گفته آنها، ابتدا قرار بود مارک با آنها در انجام این پروژه  همکاری کند، اما در طول کار وی به آنها خیانت کرده و این پروژه را به نام خود به ثبت  رساند.
گذشته از اظهارات این دو برادر، آنچه مسلم است این است که حتی مارک زوکربرگ نیز به تنهایی نمی‌توانست دست به تاسیس چنین شرکت و شبکه‌ای آن هم در سطح جهانی  بزند. هر کشور و حکومتی برای خود یک سری قواعد و قوانین خاصی دارد و اگر سیستم حاکم  متوجه شود که شخصی یا گروهی در حال به مخاطره انداختن سیستم و ایجاد مشکلات امنیت ملی برای آن است، به صورت خودکار آن فرد یا شرکت را کنار زده و اجازه نمی‌دهد  تا بتواند رشد کند، مگر اینکه آن فرد و یا گروه خواسته‌ها و نیازهای سیستم را  نیز لحاظ کند.
از طرف دیگر، آن چه هم اکنون بر همگان مبرهن است این است که نظام اقتصادی  آمریکا بر پایه سرمایه‌گذاران یهودی برپا گشته و می‌چرخد. با توجه به این که مارک  نیز در خانواده‌ای یهودی رشد کرده است، بی‌شک سازمان‌های یهودی و نیز دولت آمریکا  نیز در تاسیس چنین شبکه اجتماعی عظیمی نقش داشته‌اند. با در نظر گرفتن اظهارات  مقامات سیا مبنی بر اینکه این سازمان از اطلاعات ارزشمند و بی‌شماری که کاربران  کشورهای مختلف به صورت رایگان در فیس‌بوک قرار می‌دهند‌ نهایت استفاده را می‌برد، کاملاً  مشخص است که دولت و سازمان‌های جاسوسی آمریکا در تاسیس، راه‌اندازی، و مدیریت  این شبکه بزرگ اجتماعی نقش بسزایی داشته و دارند.
در نهایت می‌توان گفت که هرچند تعامل با افراد آشنا و نا‌آشنا و  اشتراک‌گذاری اطلاعات خود با آنها می‌تواند فوایدی هم داشته باشد، اما بی‌شک  سوءاستفاده‌هایی که از این اطلاعات خصوصی می‌تواند شود نیز بسیار زیاد است. به هر حال، تصمیم  نهایی با خود شماست که به عنوان یک کاربر اینترنت به چه شکل و به چه نحوی از  شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک، توییتر، وان‌بی، گوگل پلاس، مای اسپیس، و غیره  استفاده کنید تا از اطلاعاتی که خود شما با دستان خودتان در اختیار دیگران گذاشته‌اید سوءاستفاده نشود.

به گزارش سرویس فن‌آوری  اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،تازه‌ترین آمارها مربوط به فیس‌بوک نشان  می‌دهد تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در حال رسیدن به 700 میلیون نفر است و این  رقم بالا، به دلیل افزایش استقبال از این شبکه اجتماعی در کشورهای مختلف افزایش تصاعدی یافته است.

در این گزارش به نقاط قوت و ضعف این شبکه اجتماعی و افزایش کاربرانش می‌پردازیم که با توجه به آمارهای  افزایش کاربران این شبکه نیز همانند دیگر شبکه‌های ارتباطی، خالی از اشکال نیست.

فیس بوک عامل طلاق

تحقیقات اخیر در آمریکا  نشان می‌دهد که فیس بوک عامل 20 درصد طلاق‌ها در این کشور بوده است. کانون وکلای آمریکا اعلام کرد که از هر پنج مورد طلاق در آمریکا، یک مورد آن به دلیل استفاده از  شبکه‌های اجتماعی همانند فیس بوک توسط زوجین بوده است.

به گفته وکلای آمریکایی،  شبکه‌های اجتماعی این امکان را برای افراد متاهل فراهم آورده‌اند تا دوستان قدیمی  خود را پیدا و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند؛ اما دیده شده که در برخی موارد که این تماس‌ها عمق پیدا می‌کنند، باعث متلاشی شدن زندگی زوجین می‌شود.

رعایت نشدن محدودیت 

از دیگر ویژگی‌های منفی  این شبکه رعایت نکردن محدودیت‌های سنی است؛ تحقیقات جدید نشان داده که سه چهارم از  کودکان اروپا در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و این در حالی است که یک نفر از هر  پنج نفر که دارای سن زیر 13 سال است و محدودیت‌های سنی فیس بوک را نقض کرده است.

آمارها حاکی است که تعداد پروفایل‌های نوجوانان 13 تا 16 ساله در شبکه‌های اجتماعی در غرب اروپا بسیار زیاد است و هلند با 70 درصد دارای بیش‌ترین کودک زیر 13 سال عضو در یک شبکه اجتماعی است و  فرانسه با 25 درصد در انتهای جدول قرار دارد

انتشار عکس‌ها؛  مشکل‌ساز

نتایج تحقیقات جدید نشان  می‌دهد زنان نسبت به مردان عکس‌های بیش‌تری از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر  می‌کنند.

دکتر مایکل استفانون در  این باره گفته که ناراحت‌کننده است که در سال 2011 هنوز بسیاری از زنان و دختران ارزش خود را بر اساس ظاهر و زیبایی خود ارزیابی می‌کنند.

 

شرکت‌ها نگران  جاسوسی با فیس‌بوک

بسیاری از شرکت‌های بزرگ  آلمانی به دلیل نگرانی نسبت به جاسوسی صنعتی و سایر نگرانی‌های امنیتی، دسترسی به  فیس بوک و سایر سایت‌های شبکه اجتماعی را مسدود می‌کنند.

بررسی شرکت امنیت آی تی Clearswift نشان می‌دهد که 30  درصد از شرکت‌های آلمانی نگرانند کارمندانشان درصورت دسترسی نامحدود به سایت‌های شبکه اجتماعی، از کار باز  بمانند. با این همه گروه بزرگ‌تر 56 درصد نگرانی‌های امنیتی را دلیل اصلی برای  محدود کردن چنین سایت‌هایی می‌دانند.

اما بررسی چند  ویژگی مثبت شبکه اجتماعی فیس‌بوک هم خالی از لطف نیست؛

مدیر اجرایی فیس‌بوک،  چندی پیش سرویس چت ویدیویی این شبکه اجتماعی را رونمایی کرد تا کاربران فیس‌بوک به  راحتی توانایی چت ویدیویی با یکدیگر را داشته باشند و سرویس چت ویدیویی هم برای  کاربران معمولی فیس‌بو ک هم بسیار جذاب است

اسکایپ که محبوبترین  سرویس ویدیو چت که اخیرا توسط مایکروسافت خریداری شده بود، سرویس‌های خود را به کاربران فیس‌بوک نیز ارائه می‌دهد و فیس بوک که برای تقویت بخش News Feeds خود در نظر دارد تا اخبار بیش‌تر و واقعی‌تری  منتشر کند، به استخدام فردی برای ایجاد روابط میان خبرنگاران و سازمان‌های خبری پرداخته است.

ساماندهی رویدادهای رسانه محور

اقدامات جدید فیس بوک  هم‌چنین به سازمان‌دهی رویدادهای رسانه محور کمک می‌کند و قرار است یکی از این  رویدادها به زودی در دفتر فیس بوک در کالیفرنیا برگزار شود.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ  آلمانی به دلیل نگرانی نسبت به جاسوسی صنعتی و سایر نگرانی‌های امنیتی، دسترسی به  فیس بوک و سایر سایت‌های شبکه اجتماعی را مسدود می‌کنند.

غول‌های اینترنتی و  شبکه‌های اجتماعی از جمله گوگل، توییتر و فیس بوک تلاش‌های خود را برای کمک به حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله افزایش می‌دهند تا خود را طالب دوستی نشان دهند..

فیس‌بوک اخیرا با همکاری  شرکت امنیت دیجیتال گمالتو، سیم‌کارتی عرضه می‌کند که به‌طور خودکار به فیس بوک  متصل می‌شود و صاحبان تلفن‌های همراه شبکه GSM در جهان می‌توانند از آن استفاده کنند، همچنین این سیم‌کارت که دارای یک برنامه برای استفاده  از فیس بوک است و کاربر آن می‌تواند بدون استفاده از یک دیتا پلن و یا دانلود یک  برنامه، به فیس بوک دسترسی داشته باشد.

البته بد نیست بدانید که  تمامی سرویس‌های متنی فیس بوک توسط این سیم‌کارت قابل دسترسی هستند و همه‌ی  اطلاعات متنی از طریق پیامک مخابره می‌شوند.

این شبکه اجتماعی به  کاربران آمریکایی خود که می‌خواهند دوستانشان را در این شبکه بیابند خبر داد که  می‌توانند از نرم‌افزار تشخیص چهره‌ای استفاده کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد به‌طور  خودکار دوستانشان را در عکس‌های موجود در این شبکه اجتماعی شناسایی کنند.

این مقاله حاصل عجین شدن و تلخیص مطالب چندین وبلاگ است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً