مجاهدین فرهنگی

وبلاگ مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی

مجاهدین فرهنگی

وبلاگ مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی

مجاهدین فرهنگی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
این وبلاگ با مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی قصد آگاه سازی و تعجیل در فرج
منجی موعود(عج) دارد.قطعا نظرات،انتقادات و پیشنهادات شما راهگشای ماست.
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۴، ۱۹:۰۷ - █▄█ █ █▀█ ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ ) █▄█ █ █▀█
    خیلی زیبا بود
۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۴۹

تکنیکهای تاثیر گذاری سخن(2)

در این قسمت درباره سخنرانی نکاتی کوتاه گفته ایم.


بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی(1)

سخنرانی فقط نه اینکه ما بخواهی پشت میکروفن قرار بگیریی بلکه یعنی بتوانی در یک جمع کوچک هم شده تاثیر بگذارید.سخنرانی یکی از مهمترین عوامل محبوبیت انسان و تاثیر گذاری بر مخاطبان سخنرانی است و به گفته رسول ا...(ص):سخنوری سحر حلال است،پس باید کوشید تا سخنوری خود را بهبود بخشید و افرادی که فکر میکنند سخنوران خوبی نیستند باید طبق سخن حضرت علی(ع):که هرگاه از چیزی ترسیدی خود را داخل آن بیفکن،بکوشند سخنوری خود را بهتر کنند.در این جا به چند نکته پیرامون سخنوری پرداخته میشود:

-مطلبتان مطلبی باشد که با اطلاعاتتان متناسب و به زمان یا مکان توجه کنید و از مخاطبین خود آنقدر شناخت داشته باشید که متناسب نیاز و علایق مخاطبین باشد و هیچ گاه در سخنرانی بر موضوعی که مخاطبان بر آن حساسند تکیه نکنید و با این آنها را تغییر دهید همچنین مطلبتان مفهومی و تازه باشد.

-هیچ گاه خود را مضطرب نشان ندهید و بر خود استوار باشید و از منابع موثق بگویید.

-لبخند در گوشه لب داشته باشید و کمی تندتر از صحبت عادی سخن بگویید و رفتارتان با گفتارتان صدق کند و فصیح گو باشید و سخنرانی با شیبی مناسب از صدای ملایم آغاز و در میانه همزمان با گفتن مطلبی مهم و یا احساسی صدای خود را بالا ببرید و در آخر آرام شوید.

-شعر و آیات و احادیث مناسب پیرامون مطلبتان به حفظ باشید و همچنین از آمار و تشبیه و گاهی لطیفه تعریف کنید و همچنین درزمانیکه سخنران در کانون خشم شنوندگان است(برای فرو نشاندن خشمشان) و یا شنوندگان از موضوع نفرت دارند و یا مسئله تکراری است از مقدمه استفاده کنید.

-اگر شنونده بی صبرانه منتظر شنیدن مطلبی است و یا زمان کافی نیست مقدمه نگویید.

برگرفته از کتاب از سخن دانی تا سخنرانی یک حرف فاصله است.

نظرات  (۲)

جالب بود... 
این که در مورد فنون سخنرانی (نیازی مدرن) برای همه ی افراد ، روایاتی را نقل کردید بسیار جالب بود.  این سبک نوشته ها خوش خوان ترند. 

نیک فرجام باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً