مجاهدین فرهنگی

وبلاگ مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی

مجاهدین فرهنگی

وبلاگ مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی

مجاهدین فرهنگی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
این وبلاگ با مطالب و مقالات مهدوی،صهیونیسم شناسی و فرهنگی قصد آگاه سازی و تعجیل در فرج
منجی موعود(عج) دارد.قطعا نظرات،انتقادات و پیشنهادات شما راهگشای ماست.
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۴، ۱۹:۰۷ - █▄█ █ █▀█ ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ ) █▄█ █ █▀█
    خیلی زیبا بود

آیا در مسیحیت حجاب وجود دارد؟ اگر حجاب وجود دارد و مسیحیان تابع حضرت عیسی‌ علیه السلام هستند، چرا بعضی از آنان حیا و حجاب خود را حفظ نمی‌کنند؟

 

بسم الله الرحمن الرحیم

گرایش فطری انسان او را به نوعی پوشش فرا می‌خواند و همین پوشش که میل فطرت‌های پاک و تأثیر نایافته از انحراف‌های محیط، بدو تعلق دارد، در ادیان پیشین مطرح شده است‌.

بررسی آداب و رسوم اقوام پیشین و گذشتة مردم برخی جامعه‌ها، نشان دهندة وجود چنین قانونی در آیین آن‌ها است‌. در برخی از اقوام و ادیان‌، مسأله پوشش زن با سخت‌گیری و شدت عمل همراه بوده است‌؛ مثلاً در اصول اخلاقی تلمود و آیین یهود چنین آمده است‌:

اگر زنی به نقض قانون یهود می‌پرداخت، چنان‌که مثلاً بی‌آن که چیزی بر سرش داشت و در میان مردم می‌رفت و یا در شارع عام نخ می‌رشت یا با هر سنخی از مردان درد دل می‌کرد یا صدایش آن قدر بلند بود که چون در خانه‌اش تکلّم می‌نمود، همسایگانشان می‌توانستند سخنان او را بشنوند، در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد. (دورانت، ج4، 461).

حجاب را در ایران قدیم‌، هند و آلمان و برخی قبایل نیز می‌توان ردیابی کرد. ویل دورانت می‌نویسد:

بالاتر از سرزمین ارمنیان و در کنار دریای سیاه‌، سکاها، بیابان‌گردی می‌کردند و زنان خود را سخت در پرده نگاه می‌داشتند.(دورانت‌، ج 1، 336).

بنابراین حجاب در ادیان پیشین به نوعی بوده است‌، ولی گذر زمان و انحراف‌های جامعه‌ها و دوری آن‌ها از مسائل معنوی باعث شد تا عملاً بیشتر مردم زیر بار چنین قانونی نروند.

در زمان حضرت عیسی علیه السلام و بر اساس آیین مقدس آن حضرت نیز حجاب و پوشش برای زنان بوده است‌، و بررسی تاریخ و دوران زمان پیامبری آن حضرت نشان می‌دهد که حجاب زنان طبق آیین مسیحیت به این شکل که امروزه در غالب جوامع مسیحی رواج دارد نبوده است؛ چنان که هم اکنون نیز راهبه‌ها و مادران مقدس در کلیساها دارای پوشش کامل هستند.

در عهد قدیم حجاب برخی از همسران پیامبران الهی واجب بوده تا به صورت برقع یا پوشیه باشد. در عهد جدید نیز علاوه بر حضرت مسیح علیه السلام، پولس نیز بر حجاب تاکید می کند و زنان را به پوشاندن سر دعوت می کند. وی در نامه اول خود به قرنتیان، فصل 11 آیات 3 تا 8،  می نویسد:

3 اما می خواهم شما بدانید که سر هر مرد مسیح است و سر زن مرد و سر مسیح خدا. ... زیرا که مرد را نباید سر خود را بپوشد چونکه او صورت و جلال خداست اما زن جلال مرد است. 8 زیرا که مرد از زن نیست بلکه زن از مرد است(و به همین دلیل زن باید سر خود را بپوشاند).

ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن می‌گوید:

در عصر مسیحیان زن‌ها در محافل مذهبی پذیرفته می‌شدند... و حضورشان در مراسم عبادت بدون حجاب ممنوع بود... زنان مسیحی همچنین می‌بایستی از استعمال وسایل بَزک و جواهر و... خودداری می‌کردند... (دورانت، ج3، ص698 و 699)

حضرت مریم‌ سلام الله علیها نیز در مقابل نامحرم دارای پوشش کامل بوده است و این شیوة لباس زنان مسیحی در غرب، در قرون اخیر و پس از رنسانس معمول شده است‌.

اگر امروزه بی حجابی و بی بند و باری در جوامع مسیحی گسترش یافته است، به دلیل تاثیری است که جریانات، سکولار، لیبرال و ضد دین بر مسیحیت گذاشته است. مسیحیت امروز به ویژه مسیحیت تبشیری و پنطیکاستی به شدت تحت تاثیر جریانات ضد دینی قرار دارد. به گونه ای که نه تنها به حجاب عمل نمی کنند حتی در کلیساهای خود موسیقی های شیطان پرستی اجرا می کنند و حتی نسبت به حضرت مریم و عیسای مسیح علیهما السلام توهین می ورزند.

 

منابع:

1. فتاحی‌زاده، فتحیه، ‌حجاب از دیدگاه قرآن و سنت‌، ص 15ـ21، انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی‌.

2. دورانت، ویل، تاریخ تمدن‌، ترجمه‌: حمید عنایت‌، پرویز داریوش‌، علی اصغر سروش‌، ج 3 و ج 4،  تهران‌، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی‌.

3. بازیابی، شهریور/1385، از داده پرداز، پرس و جو، نسخه اختصاصی، با تغییر و اصلاح، قم، مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم.

منبع:پرسش شما

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً